Jeśli klient nie pojawia się w Twoim salonie od dłuższego czasu, istnieje ryzyko, że stracisz go na zawsze. Klient mógł zacząć korzystać z usług konkurencji lub zwyczajnie o Tobie zapomniał. Teraz możesz skutecznie walczyć o swoich klientów i zadbać o to, aby od Ciebie nie odchodzili.


Jak to działa?


Kampania Nie trać klientów pozwala Ci na automatyczne wysyłanie wiadomości do klientów, którzy od dawna nie skorzystali z Twoich usług. Wystarczy, że raz ustalisz treść wiadomości, a system wyśle SMS lub email za każdym razem kiedy jakiś klient przestanie Cię odwiedzać. Termin wysłania i treść wiadomości możesz dostosować do specyfiki Twojego biznesu.


Nie zmarnuj tej szansy na pisanie grzeczności i banałów. W końcu walczysz o klienta. Zaoferuj atrakcyjny rabat kwotowy, podkreślaj ważne zmiany na lepsze jakie zaszły w salonie i opowiadaj o wyraźnych korzyściach dla klienta.


Dlaczego warto?


Nawet zadowoleni klienci mogą nie wrócić na kolejną wizytę, jeśli im o sobie nie przypomnisz. Wysłana w odpowiednim czasie wiadomość pomoże Ci zwiększyć lojalność klientów i zminimalizuje ryzyko ich utraty. Na tych klientów, którzy mieli zamiar od Ciebie odejść podziała wyraźna korzyść, którą im zaoferujesz. Utrzymanie dotychczasowego klienta jest nawet 6 razy tańsze niż pozyskanie nowego, dlatego warto o niego walczyć.


Jak uruchomić kampanię "Nie trać klientów"?

  1. Przejdź do działu ustawienia
  2. Kliknij przycisk Marketing Automatyczny
  3. Z menu po lewej stronie wybierz opcję Nie trać klientów
  4. Kliknij przycisk edytuj, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu
  5. Wybierz typ wiadomości:

    Preferuj wiadomość SMS - jeśli w karcie klienta podano prawidłowy numer telefonu, wiadomość zostanie wysłana jako SMS. W przeciwnym wypadku zostanie wysłany email.
    Preferuj wiadomość email - Jeśli w karcie klienta podano prawidłowy adres email, wiadomość zostanie wysłana jako email. W przeciwnym wypadku zostanie wysłany SMS.


  6. Wybierz czas od ostatniej wizyty klienta, po którym zostanie wysłana wiadomość
  7. Zapoznaj się z treścią domyślnych wiadomości. W razie potrzeby zmodyfikuj treść, lub utwórz zupełnie nowe wiadomości
  8. Po upewnieniu się, że wiadomości zawierają odpowiednie treści, kliknij przycisk zapisz zmiany.
  9. Zmień status kampanii na aktywny, klikając włącz.


Uwaga: Przy uruchomieniu kampanii pierwsza wiadomość zostanie wysłana do wszystkich klientów, którzy nie skorzystali z usług salonu w przedziale czasowym 180 dni od ostatniej wizyty do okresu wybranego w ustawieniach dodatku. Na przykład jeśli wybrany został okres 90 dni od ostatniej wizyty, wiadomość otrzymają klienci, których ostatnia wizyta odbyła się 180-90 dni .