Jeśli klient nie pojawia się w Twoim salonie od dłuższego czasu, istnieje ryzyko, że stracisz go na zawsze. Klient mógł zacząć korzystać z usług konkurencji lub zwyczajnie o Tobie zapomniał. Teraz możesz skutecznie walczyć o swoich klientów i zadbać o to, aby od Ciebie nie odchodzili.
Jak to działa?
Kampania Nie trać klientów pozwala Ci na automatyczne wysyłanie wiadomości do klientów, którzy od dawna nie skorzystali z Twoich usług. Wystarczy, że raz ustalisz treść wiadomości, a system wyśle SMS lub email za każdym razem kiedy jakiś klient przestanie Cię odwiedzać. Termin wysłania i treść wiadomości możesz dostosować do specyfiki Twojego biznesu.
Nie zmarnuj tej szansy na pisanie grzeczności i banałów. W końcu walczysz o klienta. Zaoferuj atrakcyjny rabat kwotowy, podkreślaj ważne zmiany na lepsze jakie zaszły w salonie i opowiadaj o wyraźnych korzyściach dla klienta.
Dlaczego warto?
Nawet zadowoleni klienci mogą nie wrócić na kolejną wizytę, jeśli im o sobie nie przypomnisz. Wysłana w odpowiednim czasie wiadomość pomoże Ci zwiększyć lojalność klientów i zminimalizuje ryzyko ich utraty. Na tych klientów, którzy mieli zamiar od Ciebie odejść podziała wyraźna korzyść, którą im zaoferujesz. Utrzymanie dotychczasowego klienta jest nawet 6 razy tańsze niż pozyskanie nowego, dlatego warto o niego walczyć.
Jak uruchomić kampanię "Nie trać klientów"?
- Przejdź do działu ustawienia
- Kliknij przycisk Marketing Automatyczny
- Z menu po lewej stronie wybierz opcję Nie trać klientów
- Kliknij przycisk edytuj, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu
- Wybierz typ wiadomości:
Preferuj wiadomość SMS - jeśli w karcie klienta podano prawidłowy numer telefonu, wiadomość zostanie wysłana jako SMS. W przeciwnym wypadku zostanie wysłany email.
Preferuj wiadomość email - Jeśli w karcie klienta podano prawidłowy adres email, wiadomość zostanie wysłana jako email. W przeciwnym wypadku zostanie wysłany SMS. - Wybierz czas od ostatniej wizyty klienta, po którym zostanie wysłana wiadomość
- Zapoznaj się z treścią domyślnych wiadomości. W razie potrzeby zmodyfikuj treść, lub utwórz zupełnie nowe wiadomości
- Po upewnieniu się, że wiadomości zawierają odpowiednie treści, kliknij przycisk zapisz zmiany.
- Zmień status kampanii na aktywny, klikając włącz.
Uwaga: Przy uruchomieniu kampanii pierwsza wiadomość zostanie wysłana do wszystkich klientów, którzy nie skorzystali z usług salonu w przedziale czasowym 180 dni od ostatniej wizyty do okresu wybranego w ustawieniach dodatku. Na przykład jeśli wybrany został okres 90 dni od ostatniej wizyty, wiadomość otrzymają klienci, których ostatnia wizyta odbyła się 180-90 dni .