Jeśli włączone jest ograniczenie dostępu autoryzacja urządzenia, to w celu umożliwienia logowania konieczne jest zautoryzowanie danego urządzenia.
Można to zrobić poprzez zalogowanie się na tym urządzeniu jako administrator lub zdalnie.
Aby autoryzować urządzenie zdalnie:
Przy próbie zalogowania do systemu na nowym urządzeniu, pracownik będzie mieć możliwość zgłoszenia prośby o autoryzację urządzenia (na przykład komputera domowego lub smartfona). Na adres kontaktowy administratora wysłany zostanie email z informacją kto prosi o dostęp i na jakim urządzeniu. Po kliknięciu na znajdujący się w wiadomości przycisk, urządzenie z którego korzysta pracownik zostanie automatycznie dodane do listy urządzeń, na których możliwe jest zalogowanie do systemu.
Instrukcja dla pracownika:
- Zaloguj się na swoje konto Versum
- Przy próbie zalogowania otrzymasz komunikat "Z powodu ograniczeń dostępu do konta nie możesz się zalogować"
- Kliknij przycisk poproś o autoryzację urządzenia:
Uwaga: Jeśli przycisk ten nie pojawi się przy próbie zalogowania, oznaczać to będzie, że aktywna jest jeszcze inna blokada dostępu - Po kliknięciu na przycisk pojawi się komunikat "Prośba o autoryzację została wysłana." Na adres administratora wysłana zostanie wiadomość z prośbą o autoryzację. Logowanie będzie możliwe po autoryzacji przez administratora.
Instrukcja dla administratora:
- Po tym jak pracownik kliknie przycisk poproś o autoryzację urządzenia, na Twój adres email wysłana zostanie wiadomość zawierająca informacje o tym kto, z jakiego adresu IP i jakiego urządzenia (system operacyjny, przeglądarka) wysłał prośbę o autoryzację.
- Jeśli chcesz potwierdzić autoryzację, kliknij przycisk autoryzuj urządzenie, znajdujący się w otrzymanej wiadomości email: