System Versum umożliwia dodawanie grup klientów. Grupy pozwalają zachować porządek w bazie klientów oraz ułatwiają prowadzenie działań marketingowych, takich jak wysyłka masowych wiadomości email i SMS (newsletter, informacje o promocjach, życzenia świąteczne, itp.).


Tworzenie grupy klientów




Aby utworzyć grupę klientów:

  1. Przejdź do działu klienci
  2. Kliknij odnośnik więcej w menu grupy klientów po lewej stronie:


  3. Kliknij odnośnik dodaj/edytuj/usuń
  4. Kliknij przycisk dodaj grupę:


  5. W oknie dodawania grupy podaj nazwę grupy i zatwierdź klikając przycisk zapisz:


  6. Kliknij przycisk zakończ edycję
  7. Grupa zostanie dodana i pojawi się na liście po lewej stronie.


Tworzenie podgrupy klientów


Może się zdarzyć potrzeba podzielenia grupy klientów na mniejsze podgrupy, na przykład stałych klientów na kobiety i mężczyzn.


Aby to zrobić:

  1. Przejdź do działu klienci
  2. Kliknij odnośnik więcej w menu grup klientów po lewej stronie:


  3. Kliknij odnośnik dodaj/edytuj/usuń
  4. Na liście grup klientów znajdź daną grupę i najedź na nią kursorem, tak aby pojawiło się rozwijalne menu:


  5. Kliknij rozwijalne menu i wybierz opcję nowa grupa:


  6. Wprowadź nazwę podgrupy
  7. Kliknij zapisz. Nowa podgrupa zostanie dodana do listy, poniżej grupy nadrzędnej:


  8. Kliknij przycisk zakończ edycję.


Edycja i usuwanie grup klientów


Aby zmienić nazwę grupy klientów lub ją usunąć:

  1. Przejdź do działu klienci
  2. Kliknij odnośnik + więcej na liście grup klientów po lewej:


  3. Kliknij odnośnik dodaj/edytuj/usuń
  4. Na liście grup klientów znajdź daną grupę i najedź na nią kursorem, tak aby pojawiło się rozwijalne menu:


  5. Kliknij rozwijalne menu i wybierz odpowiednią opcję, zależnie od potrzeb:

UWAGA!

Usunięcie grupy klientów nie powoduje usunięcia danych klientów (kart klientów), którzy do niej należą.


Zobacz również: