Ustawienia zaawansowane rezerwacji online pomogą Ci ustalić z jakim wyprzedzeniem klienci będą mogli się umawiać na wizyty, maksymalną liczbę wizyt dla nowych i stałych klientów oraz inne parametry, dzięki którym skonfigurujesz rezerwację online według swoich potrzeb i dostosujesz ją do specyfiki działania Twojej firmy i Twojego regulaminu. 


Aby edytować ustawienia zaawansowane:

  1. Zaloguj się jako administrator
  2. W menu po lewej stronie, kliknij przycisk ustawienia
  3. Kliknij przycisk rezerwacja online
  4. Kliknij odnośnik pokaż:

  5. Kliknij przycisk edytuj ustawienia zaawansowane:


  6. Dostosuj ustawienia do specyfiki działania swojego salonu. Więcej informacji na temat poszczególnych opcji znajdziesz poniżej.
  7. Po wprowadzeniu zmian kliknij przycisk zapisz ustawienia u dołu strony.


Dostępne są następujące parametry:


  • Odstępy czasu w jakich możliwe jest dodanie rezerwacji online

    Korzystając z tej opcji określisz które terminy będą dostępne do zarezerwowania przez internet. Przykłady dla pracownika, który przyjmuje od godziny 10:00 i ma wolny kalendarz:
    - co 15 minut: 10:00, 10:15, 10:30, 10:45, itp.
    - co pół godziny: 10:00, 10:30, 11:00, itp.
    - co godzinę: 10:00, 11:00, 12:00, itp.
    - co dwie godziny: 10:00, 12:00, 14:00, itp.
    Najlepiej aby wybrany odstęp czasu odpowiadał średniemu czasowi trwania wizyty w Twoim salonie. Sprawi to, że wizyty będą umawianie jedna po drugiej.

  • Minimalne wyprzedzenie terminów dodanych w rezerwacji online 

    Tutaj określisz na jaki czas przed planowanym terminem wizyty można go zarezerwować. Przykładowo, jeśli wybierzesz opcję "2 godziny", to termin o godzinie 12:00 Klienci będą mogli zarezerwować online najpóźniej o godzinie 10:00.

  • Maksymalne wyprzedzenie terminów dodanych w rezerwacji online 

    Tutaj określisz jak daleko w przyszłość klienci mogą samodzielnie umawiać wizyty online.

  • Okres przed wizytą w którym klient nie może zmienić/odwołać rezerwacji 

    Tutaj określisz minimalny okres przed planowanym terminem wizyty, w którym możliwe jest jej odwołanie lub zmiana. Jeśli do rozpoczęcia wizyty został okres mniejszy niż wskazany powyżej, klienci, którzy będą chcieli zmienić lub odwołać wizytę będą musieli skontaktować się telefonicznie z obsługą salonu. Zostanie wyświetlony stosowny komunikat wraz z telefonem kontaktowym do salonu. Dzięki temu unikniesz sytuacji gdy klient niespodziewanie odwołuje wizytę np. na godzinę przed jej rozpoczęciem.

  • Maksymalna liczba terminów oczekujących dla nowego klienta

    Tutaj określisz ile terminów oczekujących może zarezerwować klient, który jeszcze ani razu nie skorzystał z usług Twojego salonu. Termin oczekujący to termin, który jeszcze się nie odbył. Przykładowo gdy ustawisz ten parametr na 3 terminy, klient który dodał za pomocą rezerwacji online 3 wizyty, które jeszcze się nie odbyły, będzie mógł dodać kolejną rezerwację dopiero gdy przynajmniej jedna z nich zostanie sfinalizowana. Wtedy też zacznie obowiązywać go ilość wizyt dla stałego klienta (patrz poniżej).

    Wskazówka: Dla portalu Moment.pl liczba wizyt dla nowego klienta to minimum 1, nawet jeśli w ustawieniach rezerwacji online Versum wybrano liczbę 0. > Dowiedz się więcej o portalu Moment.pl

  • Maksymalna liczba terminów oczekujących dla stałego klienta 

    Tutaj określisz ile terminów oczekujących może zarezerwować klient, który przynajmniej raz skorzystał z usług Twojego salonu (ma przynajmniej jedną sfinalizowaną wizytę).

    Wskazówka: Możliwe jest również ustalenie limitu rezerwacji online dla pojedynczego klienta. Możesz to zrobić edytując kartę klienta, dla którego chcesz wprowadzić ograniczenie. > Więcej na ten temat