W czasie epidemii klienci nie mogą przyjść na wizytę do salonu osobiście, ale jeśli chcesz, aby mimo to mogli korzystać z Twoich usług, jednym ze sposobów (obok sprzedaży bonów i produktów) jest dodanie do oferty salonu wizyt online. Możesz zaoferować klientom konsultację przez internet i pomóc im zadbać o siebie w oczekiwaniu aż znów będą mogli przyjść do salonu na długo wyczekiwaną wizytę. 


Jakiego narzędzia użyć do przeprowadzenia konsultacji?


Wizytę online możesz przeprowadzić z wykorzystaniem jednego z wielu dostępnych narzędzi do spotkań online. Najpopularniejszym tego typu narzędziem jest Zoom, w którym w darmowej wersji spotkania do dwóch osób nie mają limitu czasu trwania, natomiast powyżej dwóch osób ograniczone są do . Aby wziąć udział w spotkaniu, klient nie musi zakładać konta - wystarczy, że wyślesz mu link do zaplanowanego spotkania. Alternatywą dla programu Zoom jest Cisco Webex, który działa na takiej samej zasadzie. Możesz również skorzystać z aplikacji Hangouts od Google, jednak w tym przypadku klient musi założyć konto. Aby udostępnić link klientowi, możesz dodać spotkanie w kalendarzu i wysłać link do spotkania.


Jak dodać wizyty online do oferty salonu na Moment.pl?


Wskazówka: Jeśli nie masz jeszcze aktywnej wizytówki salonu na portalu Moment.pl, dowiedz się jak ją aktywować oraz jak w atrakcyjny sposób zaprezentować swój salon na Moment.pl.


Krok pierwszy: stwórz kategorię usług i dodaj usługi

  1. Przejdź do działu usługi
  2. W menu po lewej stronie, na liście kategorii usług wybierz dodaj/edytuj/usuń:
  3. Kliknij Dodaj kategorię
  4. Uzupełnij nazwę kategorii, pod którą wyświetlony będą usługi na Moment.pl (np. usługi online)
  5. Ustaw stawkę VAT dla usług i zdecyduj, którzy pracownicy mają być przypisani do kategorii
  6. Kliknij Zapisz zmiany
  7. Aby umieścić kategorię na pierwszym miejscu w rezerwacji online, przeciągnij ją na początek listy:
  8. Na liście kategorii kliknij zapisz zmiany i zakończ.


Aby dodać usługi:

  1. W dziale usługi kliknij przycisk dodaj usługę w prawym górnym rogu
  2. Uzupełnij niezbędne dane zgodnie z instrukcją dodawania usługi
  3. Upewnij się, że w sekcji Zaawansowane, w punkcie Rezerwacja online wybrana jest opcja Usługę można rezerwować online
  4. Kliknij zapisz usługę.


Krok drugi: oznacz pozostałe usługi jako niedostępne do rezerwacji online


Aby do rezerwacji online dostępne były wyłącznie usługi online, należy wyłączyć tę opcję dla pozostałych kategorii usług, które do tej pory można było rezerwować online. W tym celu:

  1. W dziale usługi kliknij nazwę kategorii, która ma być niedostępna do rezerwacji online
  2. Zaznacz wszystkie usługi dostępne w tej kategorii, klikając pole wyboru w kolumnie Nazwa:
  3. Kliknij edytuj zaznaczone w prawym górnym rogu i wybierz opcję zmień status rezerwacji online:
  4. Wybierz opcję Rezerwacja online zablokowana. Usługa nie jest widoczna dla klientów:

  5. Kliknij przycisk zmień
  6. Powtórz proces z pozostałymi kategoriami.


Krok trzeci: zmień status rezerwacji online na 'aktywna'


Jeśli do tej pory status rezerwacji online był ustawiony na 'nieaktywna' lub 'wstrzymana', zmień go na 'aktywna'. W tym celu:

  1. Przejdź do działu ustawienia
  2. Kliknij rezerwacja online
  3. Kliknij przycisk edytuj ustawienia w prawym górnym rogu
  4. W punkcie Status rezerwacji online zmień status na aktywna:
  5. Kliknij zapisz zmiany.


Krok czwarty: włącz płatności online Moment Pay


Aby umożliwić klientom płatność online za wizytę, włącz płatności online Moment Pay. Płatność za usługi online możesz pobierać z góry w ramach przedpłaty lub po zakończeniu spotkania, wysyłając klientowi link do płatności online. W obu przypadkach klient może zapłacić kartą, BLIKIEM lub szybkim przelewem. 



Krok piąty: wyślij klientowi link do spotkania online


Gdy klient umówi się na usługę online, umów spotkanie w wybranej aplikacji do spotkań online i wyślij klientowi link do spotkania w wiadomości email. 


Aby założyć konto w aplikacji Zoom:

  1. Wejdź na stronę aplikacji Zoom: https://zoom.us/ 
  2. Kliknij przycisk Sign up, it's free w prawym górnym rogu
  3. Postępuj według instrukcji na ekranie.


Aby stworzyć spotkanie online w aplikacji Zoom:

  1. Po zalogowaniu przejdź do zakładki Meetings w menu po lewej stronie i wybierz Schedule a new Meeting
  2. Uzupełnij szczegóły spotkania - nadaj tytuł, ustaw datę, godzinę, czas trwania oraz pozostałe szczegóły
  3. W zakładce Join URL kliknij copy the invitation
  4. Przejdź do działu łączność w Versum
  5. Kliknij wyślij wiadomość pojedynczą
  6. Zmień rodzaj wiadomości na email
  7. W polu Dane odbiorcy wpisz imię i nazwisko klienta, któremu chcesz wysłać zaproszenie
  8. Wpisz tytuł i treść wiadomości, a w treści wklej wcześniej skopiowany link do spotkania online.


Aby rozpocząć spotkanie, wejdź na swoje konto Zoom przejdź do zakładki Meetings w menu po lewej stronie i na liście obok spotkania kliknij przycisk Start.