Do czego służą etykiety?

Etykiety pozwalają wizualnie wyróżnić istotne informacje. Przykładem zastosowania etykiet może być oznaczenie wizyt etykietą pierwsza wizyta - etykieta ta jest automatycznie nadawana wizytom osób, które pierwszy raz odwiedzają salon.



Domyślne etykiety

W systemie domyślnie zdefiniowane zostały trzy etykiety:

  • pierwsza
    Jest to automatyczna etykieta nadawana wizytom osób, która jeszcze nigdy nie korzystały z usług salonu.
  • online
    Jest to automatyczna etykieta nadawana wszystkim wizytom dodawanym przez rezerwację online.
  • obecny
    Jest to etykieta pozwalająca oznaczać wizyty klientów, którzy są obecni w salonie. Etykieta obecny włączana jest manualnie przez użytkownika systemu. Jeśli klient posiada więcej niż jeden termin umówiony na dany dzień, to wszystkie terminy zostaną oznaczone etykietą obecny. Etykieta obecny jest automatycznie wyłączana po sfinalizowaniu wizyty. Możliwe jest również wyłączenie tej etykiety poprzez odznaczenie kwadraciku Klient obecny w salonie.

 


Warto wiedzieć

W przypadku etykiety obecny istnieje uproszczony sposób oznaczania wizyt tą etykiety.

 

Aby włączyć etykietę obecny w sposób uproszczony

  1. Kliknij wybrany termin w kalendarzu
  2. Kliknij imię i nazwisko klienta
  3. W ramce, która zostanie wyświetlona, zaznacz kwadracik Klient obecny w salonie

 

Oznaczanie wizyty etykietą

Poniżej przedstawiamy standardowy sposób oznaczania wizyty etykietą.

 

Aby oznaczyć wizytę etykietą

  1. Kliknij wybrany termin aby dodać wizytę
  2. W oknie dodawania wizyty kliknij przycisk etykiety (jeśli chcesz dodać etykietę do istniejącej wizyty musisz najpierw kliknąć przycisk edytuj)
  3. Z listy rozwijanej wybierz etykietę, którą ma zostać oznaczona wizyta:



  4. Zatwierdź wybór klikając przycisk Zapisz zmiany

Warto wiedzieć

Istnieje możliwość dodania kilku etykiet do jednej wizyty.


 

Tworzenie własnych etykiet

System Versum pozwala tworzyć własne etykiety, dzięki czemu bez trudu można utworzyć etykiety dostosowane do indywidualnych potrzeb salonu.

 

Aby dodać nową etykietę:

  1. Wejdź do działu ustawienia
  2. Kliknij kalendarz
  3. Wybierz zakładkę Etykiety wizyt
  4. Kliknij przycisk Dodaj etykietę
  5. Podaj nazwę etykiety i wybierz jej kolor
  6. Zatwierdź wprowadzone dane klikając przycisk dodaj etykietę.