System Versum umożliwia zaawansowane przeszukiwanie bazy klientów. Korzystając z dostępnych filtrów, w łatwy sposób wyszukasz klientów spełniających określone kryteria. Filtry można łączyć ze sobą, aby dodatkowo zawęzić kryteria wyszukiwania. Klientów znajdujących się na liście utworzonej przy pomocy filtrów możesz dodać do grupy lub wysłać im wiadomość SMS lub email. Dzięki temu możesz bardzo szybko zorganizować różnego rodzaju akcje marketingowe. 


Sposób wykorzystania kryteriów wyszukiwania oraz listę filtrów z przykładami użycia znajdziesz poniżej.


Aby skorzystać z kryteriów wyszukiwania:


Aby wyszukać klientów spełniających wybrane kryteria, przejdź do działu klienci, a następnie wybierz kryterium wyszukiwania z listy po lewej stronie. W celu wyświetlenia pełnej listy dostępnych kryteriów wyszukiwania należy kliknąć opcję + więcej.

 

Lista dostępnych filtrów: 


Płeć


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów wybranej płci.


Przykład zastosowania: 
Utworzenie listy odbiorców akcji marketingowej skierowanej do określonej płci, np. oferta specjalna z okazji Dnia Kobiet.


 

Wiek


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów w wybranym wieku.


Przykład zastosowania:
Utworzenie listy odbiorców akcji marketingowej skierowanej do osób w określonym wieku (np. oferta skierowana dla seniorów)


 

Zakupili produkty


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy zakupili określone produkty w wybranym okresie.


Przykład zastosowania:
Wybranie grupy docelowej akcji marketingowej promującej wybrane produkty. Wybierając grupę klientów, którzy zakupili szampon marki XYZ, można im zaoferować odżywkę do włosów tej samej marki. 


 

Wydali w salonie


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy w wybranym okresie wydali w salonie określoną kwotę na zakup usług i produktów.


Przykład zastosowania:
Wyselekcjonowanie najbardziej wartościowych klientów w celu zaproszenia ich na przyjęcie okolicznościowe w salonie.


 

Data dodania klienta


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy zostali dodani do bazy klientów w wybranym okresie.


Przykład zastosowania:
Wyszukując klientów dodanych do bazy w wybranym okresie można sprawdzić skuteczność prowadzonej w tym czasie kampanii promocyjnej. 


 

Należą do grup


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy należą do kilku wybranych grup jednocześnie lub którzy należą do którejkolwiek z wybranych grup.


Przykład zastosowania:
Wyselekcjonowanie listy klientów, którzy należą do grupy VIP oraz klientów , którzy byli uczestnikami spotkania z dietetykiem w salonie. Do takiej grupy można wysłać wiadomość promującą nowoczesne zabiegi modelujące sylwetkę. 



Pochodzenie klienta


Dzięki temu kryterium sprawdzisz ile klientów pochodzi z określonego źródła (np. polecenie innego klienta, reklama w prasie itd). Możesz również definiować własne źródła poleceń. Na ich podstawie automatycznie zostaną utworzone filtry (» Więcej na temat tworzenia własnych źródeł pochodzenia)


Przykład zastosowania:
Sprawdzenie ilu klientów udało się pozyskać dzięki określonej kampanii marketingowej.

GMMrDNeauIoaXBp1F2lB5TOKmwGd4v3ZRQ.png


Skorzystali z usług


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy w wybranym okresie skorzystali z określonych usług.


Przykład zastosowania:
Utworzenie grupy docelowej akcji marketingowej związanej z konkretnymi usługami.


 

Mają wizytę w salonie


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy są umówieni na wizytę w wybranym okresie.


Przykład zastosowania:
Powiadomienie klientów o awarii terminala lub urządzenia wykorzystywanego do realizacji usług - konieczność odwołania/zmiany oczekujących wizyt.


 

Obsługiwani przez pracowników


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy byli obsługiwani przez wybranego pracownika/pracowników w wybranym okresie.


Przykład zastosowania:
Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów obsługiwanych przez pracownika, który zrezygnował z pracy i odszedł do konkurencji. Wysyłając do takiej grupy klientów wiadomość promocyjną zachęcającą do wizyty w salonie, można zapobiec utracie klientów odchodzących do konkurencji. 



Liczba wizyt

 

Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy w wybranym okresie skorzystali z usług salonu określoną ilość razy.

Zarówno pole "od" (minimalna liczba wizyt), jak i pole "do" (maksymalna liczba wizyt) można pozostawić puste. Przykładowo wpisując w polu "od" cyfrę 2, a pole "do" zostawiając puste, wyszukasz wszystkich klientów, którzy mają minimum 2 wizyty.


Przykład zastosowania:
Utworzenie grupy stałych klientów (wpisując minimalną liczbę wizyt w polu "od"), utworzenie grupy nowych klientów (wpisując maksymalną liczbę wizyt w polu "do").



Anulowane wizyty


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy w wybranym okresie anulowali przynajmniej x wizyt.


Przykład zastosowania:
Utworzenie grupy klientów, którzy regularnie odwołują wizyty, np. w celu pobierania zaliczek.


 

Mają urodziny / imieniny


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy w wybranym okresie obchodzą urodziny lub imieniny.


Przykład zastosowania:

Utworzenie grup klientów, którzy w danym czasie obchodzą swoje urodziny bądź imieniny w celu skierowania do nich stosownej promocji.

Wskazówka: system może również wysyłać życzenia urodzinowe i imieninowe automatycznie - więcej na ten temat.



Mają zaplanowane usługi


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy w wybranym okresie mają zaplanowane konkretne usługi.


Przykład zastosowania:

Jeśli dana usługa wymaga wcześniejszego przygotowania po stronie klienta, przypomnisz o tym wszystkim klientom, którzy mają zarezerwowaną tę usługę.



Nie skorzystali z usług


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy w wybranym okresie nie skorzystali z danej usługi.


Przykład zastosowania:

Jeśli dana usługa jest obecnie w promocji, możesz wyszukać klientów, którzy jeszcze z niej nie skorzystali.



Nie mają wizyty w salonie


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy w wybranym okresie nie mają wizyty w salonie.


Przykład zastosowania:
Utworzenie grupy klientów, którzy przestali korzystać z usług salonu np. w celu wysłania do nich wiadomości SMS z zachętą do ponownego skorzystania z usług salonu.


 

Nie należą do grup


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy nie należą do wskazanych grup klientów. 


Przykład zastosowania:
Utworzenie listy klientów z pominięciem klientów należących do wybranych grup (np. klientów zapominających o wizytach).




Liczba punktów Programu Lojalnościowego


Kryterium umożliwia utworzenie listy klientów, którzy zdobyli określoną ilość punktów w ramach Programu Lojalnościowego.


Przykład zastosowania:

Utworzenie listy klientów, którzy nie biorą aktywnie udziału w Programie Lojalnościowym i wypromowanie go wśród takich klientów.