Kiedy obsługujemy dużą liczbę klientów zdarza się, że karta któregoś z nich zostaje zduplikowana, np. Jan Kowalski funkcjonuje zarówno jako Jan Kowalski jak i Janusz Kowalski. Taki stan rzeczy znacząco utrudnia przeglądanie historii wizyt czy analizę statystyk klienta, dlatego warto takie karty scalić w jedną. System Versum umożliwia scalenie dwóch kart w kilku prostych krokach.

Warto wiedzieć:

  • Jednocześnie można łączyć tylko dwie karty klienta. Jeśli chcesz połączyć więcej kart klientów, scal najpierw dwie, a następnie tak utworzoną kartę scal z kolejną - do momentu aż wszystkie zostaną połączone.
  • Scalanie kart klientów jest operację nieodwracalną, więc należy ją wykonywać z rozwagą. 

Łączenie zduplikowanych kart klientów - najważniejsze informacje:



Łączenie zduplikowanych kart klientów - krok po kroku:


  1. Przejdź do działu klienci
  2. Na liście klientów zaznacz dwóch klientów, których karty powinny zostać połączone. Tutaj pomocna będzie wyszukiwarka - wyszukując wspólny element obu kart możesz zobaczyć tylko wyniki zawierające ten element (np. nazwisko lub numer telefonu)
  3. Po zaznaczeniu, wybrany klient zostanie podświetlony:


  4. Gdy zaznaczysz klientów, których karty chcesz połączyć kliknij przycisk scal klientów:


  5. Pojawi się okno, w którym możesz wybrać poprawne dane jakie powinna posiadać scalona karta klienta - w zaprezentowanym poniżej przykładzie wybrano imię, numer telefonu oraz miasto z pierwszej karty klienta. Pola Nazwisko oraz Płeć posiadają tę samą wartość w obu przypadkach, dlatego nie ma konieczności określenia, która wartość powinna zostać wybrana.

  6. Po zaznaczeniu poprawnych danych kliknij przycisk wykonaj scalanie.
  7. Karty klientów zostaną połączone. W bazie klientów funkcjonował będzie od teraz tylko jeden klient. Wszystkie dane takie jak historia wizyt czy statystyki również zostaną połączone.