Wysyłając wiadomość masową (newsletter) chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Zdarza się jednak, że nie wszystkie wiadomości zostaną dostarczone do adresatów. Jedną z możliwych przyczyn może być to, że zostaną zaklasyfikowane przez serwer pocztowy adresata jako tzw. "spam", czyli niechcianą pocztę reklamową.


System Versum posiada najnowocześniejsze rozwiązania zapobiegające takiej ewentualności, ale ich skuteczność zależy również od sposobu w jaki zostanie zredagowana wiadomość. Od tego bowiem zależy ostatecznie jak zaklasyfikowana zostanie ona przez serwis pocztowy adresata, a w konsekwencji czy trafi ona do skrzynki odbiorczej czy do folderu spam.


Zapoznaj się z poniższymi zasadami, aby zwiększyć skuteczność dostarczania wiadomości:


  1. Upewnij się, że oprócz obrazka wiadomość zawiera również tekst

    Brak tekstu w wiadomości jest najczęstszą przyczyną jej niedostarczenia. Bardzo często zdarza się również, że obrazki blokowane są przez pocztę odbiorcy ze względów bezpieczeństwa. W konsekwencji nawet jeśli odbiorca otrzyma email, po otwarciu zobaczy on pustą wiadomość.

    Jeśli umieszczasz jakiś tekst na graficznym tle, możesz po prostu powtórzyć jego treść poniżej obrazka. Tym sposobem nie tylko zwiększysz prawdopodobieństwo dostarczenia wiadomości, ale również jej przeczytania.

  2. Nie wysyłaj wiadomości masowych do tej samej grupy odbiorców częściej niż raz w tygodniu

    Jeśli z danego adresu trafia do odbiorcy duża liczba wiadomości o podobnej treści (a takie z definicji są wiadomości promocyjne) bardzo szybko wiadomości te zaczną być blokowane przez filtry antyspamowe. Dodatkowo klienci mogą się zniechęcić dużą liczbą nadsyłanych wiadomości i po prostu przestać je czytać, nawet jeśli będą one trafiały do ich skrzynki odbiorczej. Zniecierpliwieni klienci mogą nawet ręcznie oznaczać wiadomości jako spam, sprawiając, że zostaną one zablokowane na stałe.

    Optymalnie wiadomości takie należy wysyłać nie częściej niż raz lub dwa razy w miesiącu.


  3. Nie wklejaj treści wiadomości utworzonej w innych programach (MS Word, MS Power Point itd.)

    Treść tekstu napisanego w zewnętrznym programie zawiera również niewidoczne elementy formatowania, które mogą sprawić że serwis poczty adresata uzna wiadomość za niebezpieczną i ją zablokuje.

    Wiadomości powinny być tworzone bezpośrednio w Versum. Edytor wiadomości posiada rozbudowane funkcje, dzięki którym utworzysz zaawansowane wiadomości zawierające grafikę i dowolnie sformatowany tekst. Możesz nawet przełączyć się na edytor html i utworzyć wiadomość o dowolnym stopniu złożoności. Więcej na ten temat

  4. Utrzymuj aktualną listę klientów, aktualizuj grupy

    Jeśli masz grupę, w której znajdują się adresy klientów, którzy korzystają z określonej promocji, upewnij się że znajdą się w niej właśnie ci klienci. Jeśli poinformują Cię, że nie będą już korzystać z tej promocji - usuń ich z grupy. W przeciwnym razie mogą otrzymywać wiadomości, które ich nie zainteresują i zacząć ignorować również pozostałe wiadomości, które im wyślesz, lub jak w powyższym przykładzie - oznaczać je jako spam trwale blokując odbiór wysłanych przez Ciebie wiadomości. Dowiedz się jak zarządzać grupami klientów.

  5. Jeśli tworzysz wiadomość w języku HTML upewnij się, że nie zawiera on zbędnych lub nieprawidłowych znaczników

    W przeciwnym razie wiadomość może zostać uznana przez serwer poczty adresata za niebezpieczną i w konsekwencji zablokowana.

  6. Przy tworzeniu wiadomości w polu 3. Adres email nadawcy jeśli tylko to możliwe nie używaj adresu w domenie popularnych darmowych serwisów pocztowych 

    Nie tylko zwiększa to ryzyko zablokowania wiadomości przez filtry antyspamowe, ale również nie wygląda tak elegancko i profesjonalnie jak adres w domenie, która należy do salonu (np. kontakt@supersalon.pl).

  7. Nie umieszczaj w treści wiadomości wyłącznie jej tematu

    Przykładem byłaby wiadomość o tytule "Super promocja w naszym salonie!", której treść brzmiałaby tak samo, czyli "Super promocja w naszym salonie!". Klient może odnieść wrażenie, że zawartość wiadomości nie została w pełni wyświetlona. W treści warto też opisać warunki i szczegóły promocji, aby zainteresować klienta i przekonać go do korzyści wynikających z oferty promocyjnej.