Jeśli w grupie testowej znajduje się adres email należący do domeny salonu (np. anna@example.com), a kolejny adres znajdujący się w tej samej domenie (np. kasia@example.com) zostanie wykorzystany przy wysyłce wiadomości testowej jako adres nadawcy, wiadomość taka zostanie potraktowana jako próba podszycia się i może zostać zablokowana.


Dzieje się tak ponieważ płatne domeny poczty elektronicznej korzystają z zabezpieczeń SPF (więcej na ich temat: Sender Policy Framework), które mają za zadanie zabezpieczyć domenę przed wykorzystaniem jej do tzw. email spoofingu, czyli podszycia się pod dany adres w celu rozsyłania niechcianych informacji reklamowych.


Zabezpieczenia te traktują wszystkie zewnętrzne systemy (w tym przypadku Versum) jako intruza próbującego podczyć się pod adres domeny. Niestety nie jest to zależne od systemu Versum, lecz od konfiguracji serwerów poczty elektronicznej.


Uwaga: Jako że klienci nie będą mieli adresów email w domenie salonu, problem niedostarczenia wiadomości dotyczy wyłącznie wiadomości testowych.


Jak rozwiązać problem niedostarczenia wiadomości testowych?


Istnieją dwa rozwiązania:
  • Przy wysyłce wiadomości testowej wpisz w polu 2. Adres email nadawcy, adres w domenie innej niż domena salonu. W przypadku wiadomości wysyłanej do grupy testowej może to być dowolny adres w innej domenie (na przykład popularny Gmail):



  • Dodaj do grupy testowej adres nie znajdujący się w domenie salonu i korzystaj z niego w celu testowania wysyłki wiadomości masowych. 
    Dowiedz się jak tworzyć i edytować grupę testową