Może się zdarzyć, że w momencie uruchomienia dodatku Bony i Karnety, Twoi klienci będą już posiadać bony sprzedane poza Versum. Możesz wprowadzić je do systemu, aby umożliwić płacenie nimi za wizyty oraz śledzić ich stan wykorzystania.


Istniejące bony wprowadzane są do systemu przy użyciu utworzonego wcześniej szablonu. Jeśli szablon nie został jeszcze stworzony, należy to zrobić, aby umożliwić dodawanie bonów. > Więcej na temat tworzenia szablonów bonów


Aby wprowadzić bony do Versum:


  1. Zaloguj się jako administrator lub recepcjonista
  2. Przejdź do działu ustawienia
  3. Kliknij przycisk bony
  4. Na liście aktywnych szablonów, kliknij nazwę szablonu, przy pomocy którego dodasz bony sprzedane poza Versum:



    Wskazówka: Jeśli chcesz wprowadzić do Versum bony na usługi, w pierwszej kolejności kliknij zakładkę BONY NA USŁUGI, a następnie kliknij nazwę szablonu, z którego chcesz skorzystać:


  5. Po kliknięciu na nazwę szablonu, kliknij przycisk więcej, znajdujący się w prawym górnym rogu, a następnie wybierz opcję wprowadź istniejące bony:


  6. Uzupełnij pola formularza:

    BON KWOTOWY:
    - numer - może składać się z cyfr i liter
    - nabywca - klient, który kupił bon
    - właściciel - uzupełnij to pole, jeśli z bonu korzysta inna osoba, niż nabywca
    - pozostało do wykorzystania - wpisz aktualne saldo bonu
    - ważny do - data ważności bonu (w tym dniu będzie można jeszcze z niego korzystać)
    - data sprzedaży - dzień w którym klient nabył bon
    - dedykacja - krótka wiadomość, którą nabywca bonu może przekazać właścicielowi, jeśli bon ma być przeznaczony na prezent. Dedykacja widoczna będzie na koncie rezerwacji online nabywcy oraz (po pierwszym wykorzystaniu) właściciela, a także na samym bonie (w pliku .PDF lub po wydrukowaniu).

    BON NA USŁUGI:
    - numer, nabywca, właściciel - tak jak w przypadku bonu kwotowego (szczegóły powyżej)
    - usługi - może być jedna lub kilka; pamiętaj o uzupełnieniu aktualnej liczby powtórzeń
    - ważny do, data sprzedaży, dedykacja - tak jak w przypadku bonu kwotowego (szczegóły powyżej)


  7. Upewnij się, że wszystkie dane wprowadzone zostały poprawnie, a następnie kliknij przycisk zapisz i dodaj kolejny, znajdujący się u dołu formularza

  8. Jeśli chcesz dodać kolejny bon, wpisz jego dane w nowym formularzu, który pojawi się po kliknięciu na przycisk zapisz i dodaj kolejny. W przeciwnym razie kliknij przycisk zamknij.