Versum umożliwia sprawdzenie ilości klientów pozyskanych z danego źródła oraz wygenerowanych przez nich obrotów. Dzięki temu dowiesz się jakie formy pozyskiwania klientów są najbardziej skuteczne i dochodowe.
Wskazówka: Oprócz domyślnych źródeł pochodzenia klientów, możesz również dodawać własne. > Więcej na ten temat
Raport pochodzenia klientów zawiera informacje o tym, ilu nowych klientów pozyskano z danego źródła w wybranym okresie, co pozwala na przykład sprawdzić efekty prowadzonej kampanii reklamowej. Raport uwzględnia tylko klientów dodanych w danym okresie, którym przypisane zostało konkretne źródło pochodzenia.
Aby wygenerować raport pochodzenia klientów:
- Przejdź do działu statystyki
- Z menu po lewej stronie wybierz opcję Pochodzenie klientów:
- Aby zmienić zakres dat, dla którego chcesz sprawdzić źródła pozyskania klientów, kliknij pole kalendarza u góry strony, a następnie wybierz odpowiedni okres:
- W raporcie prezentowane są następujące dane:
Pochodzenie klientów: Standardowe bądź własne źródło pochodzenia klientów (np. polecenie innego klienta, portal Moment.pl, określona kampania reklamowa)
Ilość klientów: Łączna ilość nowych klientów pochodzących z danego źródła
Klienci, którzy odwiedzili salon: Nowi klienci z danego źródła, którzy mają przynajmniej jedną sfinalizowaną wizytę
Łączny obrót: Obrót wygenerowany przez klientów pochodzących z danego źródła
Średni obrót na klienta: Obrót przypadający na klienta z określonego źródła (pod uwagę brani są klienci, którzy odwiedzili salon)
Łącznie: sumaryczne podsumowanie poszczególnych kolumn dla wszystkich źródeł klientów (np. łączna ilość klientów pozyskanych w danym okresie, niezależnie od źródła, suma przychodów itd). - Aby zapisać raport do pliku Excel, kliknij przycisk pobierz raport Excel w prawym górnym rogu.