Versum pozwala na rejestrację napiwków, które klient zostawia podczas płacenia za wizytę. Napiwek przypisany zostaje do konta pracownika oraz uwzględniony w statystykach, co znacząco ułatwia późniejsze rozliczenie wynagrodzenia z pracownikiem.
Napiwki możesz również dodawać podczas wprowadzania sprzedaży w magazynie. > Więcej na ten temat
Aby dodać napiwek podczas finalizacji wizyty w kalendarzu:
- Przejdź do działu kalendarz
- Kliknij wizytę, do której zamierzasz przypisać napiwek, a następnie kliknij przycisk finalizuj > Więcej na temat finalizacji wizyt
- Kliknij przycisk dodaj napiwek, znajdujący się w polu do zapłaty, u dołu formularza:
- Domyślna wysokość napiwku to 10% od sumy, jaką ma zapłacić klient (jeśli udzielisz klientowi rabatu, będzie to suma po rabacie). Możesz zmienić wysokość napiwku wpisując odpowiednią wartość kwotową lub procentową oknie Dodaj napiwek:
Wskazówka: Możesz również zmienić domyślną procentową wysokość napiwku > Więcej na ten temat - Aby zmienić formę płatności, kliknij rozwijalne menu gotówka, a następnie wybierz odpowiednią opcję (gotówka, karta płatnicza, czek).
- Aby zmienić pracownika, któremu chcesz przypisać napiwek, kliknij rozwijalne menu pracownik i wybierz nazwisko pracownika lub wpisz je w pole wyszukiwarki
- Kliknij przycisk zapisz
- Jeśli wszystkie pola formularza finalizacji zostały uzupełnione, kliknij przycisk finalizuj wizytę.
Napiwek zapisany zostanie historii wizyty, a także uwzględniony w statystykach: raporcie finansowym, raporcie stan kasy (jeśli klient zostawił napiwek w gotówce) oraz raporcie napiwki.