Versum pozwala na rejestrację napiwków, które klient zostawia podczas płacenia za wizytę. Napiwek przypisany zostaje do konta pracownika oraz uwzględniony w statystykach, co znacząco ułatwia późniejsze rozliczenie wynagrodzenia z pracownikiem.


Napiwki możesz również dodawać podczas wprowadzania sprzedaży w magazynie. > Więcej na ten temat


Aby dodać napiwek podczas finalizacji wizyty w kalendarzu:


  1. Przejdź do działu kalendarz
  2. Kliknij wizytę, do której zamierzasz przypisać napiwek, a następnie kliknij przycisk finalizuj > Więcej na temat finalizacji wizyt
  3. Kliknij przycisk dodaj napiwek, znajdujący się w polu do zapłaty, u dołu formularza:


  4. Domyślna wysokość napiwku to 10% od sumy, jaką ma zapłacić klient (jeśli udzielisz klientowi rabatu, będzie to suma po rabacie). Możesz zmienić wysokość napiwku wpisując odpowiednią wartość kwotową lub procentową w polu Napiwek:


    Wskazówka: Możesz również zmienić domyślną procentową wysokość napiwku > Więcej na ten temat

  5. Aby zmienić formę płatności, kliknij rozwijalne menu gotówka, a następnie wybierz odpowiednią opcję (gotówka, karta płatnicza, czek). 
  6. Aby zmienić pracownika, któremu chcesz przypisać napiwek, kliknij rozwijalne menu pracownik i wybierz nazwisko pracownika lub wpisz je w pole wyszukiwarki.
  7. Jeśli wszystkie pola formularza finalizacji zostały uzupełnione, kliknij przycisk finalizuj wizytę.


Napiwek zapisany zostanie historii wizyty, a także uwzględniony w statystykach: raporcie finansowym, raporcie stan kasy (jeśli klient zostawił napiwek w gotówce) oraz raporcie napiwki.