Włączając funkcję przedpłat należy wybrać, czy przedpłaty powinny być wymagane dla wszystkich usług z Twojej oferty czy tylko dla wybranych. Jeśli wybierzesz drugą opcję, kolejnym krokiem będzie określenie wartości przedpłat dla tych usług, za które chcesz przyjmować przedpłaty. Należy to zrobić w formularzu edycji/dodawania usługi.
Jeśli włączysz przedpłaty dla wszystkich usług, przy rezerwacji każdej usługi z Twojej oferty wymagana będzie taka sama kwota/wartość procentowa przedpłaty. Jeśli chcesz, aby dla niektórych usług wymagana była inna kwota, możesz utworzyć wyjątki zarówno podczas dodawania nowej usługi, jak i edycji istniejącej.
Uwaga: W przypadku usług, dla których podane są widełki cenowe, a ustawiona została wartość procentowa, kwota przedpłaty liczona jest od dolnej granicy widełek. W przypadku wariantów usług, możliwa jest konfiguracja przedpłaty indywidualnie dla każdego wariantu.
Aby ustawić wartość przedpłaty dla nowej usługi:
Zaloguj się jako administrator
Przejdź do działu usługi
Kliknij przycisk dodaj usługę znajdujący się w prawym górnym rogu
Wprowadź potrzebne dane > Dowiedz się więcej na temat dodawania usługi
Rozwiń sekcję Zaawansowane, klikając Pokaż:
W punkcie 15. Przedpłaty, odznacz pole wyboru Stosuj zasady ogólne dla przedpłaty, a następnie wybierz wartość procentową lub kwotę przedpłaty jaką chcesz pobierać dla tej usługi. Jeśli wybierzesz wartość procentową, kwota obliczona dla tej usługi wyświetli się pod polem wyboru:
Po wprowadzeniu wszystkich potrzebnych danych, kliknij przycisk zapisz usługę.
Aby edytować wartość przedpłaty dla istniejącej usługi:
Zaloguj się jako administrator
Przejdź do sekcji usługi
Kliknij nazwę usługi, którą chcesz edytować
Rozwiń sekcję Zaawansowane, klikając Pokaż:
- Wprowadź zmiany w punkcie 15. Przedpłaty, analogicznie jak w przypadku dodawaniu nowej usługi
- Po wprowadzeniu zmian, kliknij przycisk zapisz usługę.