Pobieranie przedpłat pomoże Ci zmniejszyć liczbę wizyt, które się nie odbyły ponieważ klient się nie stawił. Jednocześnie będziesz mieć pewność, że jeśli tak się zdarzy, Twój salon nie będzie narażony na straty wynikające z zarezerwowanej, lecz zapomnianej wizyty. Przedpłata będzie więc dla klienta motywacją do stawienia się w umówionym terminie, a dla Ciebie wygodnym zabezpieczeniem finansowym.


Versum daje Ci możliwość wprowadzenia do systemu informacji o otrzymanych przedpłatach. Aby zacząć korzystać z tej funkcjonalności, musisz najpierw ją aktywować. > Jak aktywować przedpłaty.


Jak działają przedpłaty


Po aktywacji przedpłat w systemie Versum, w dziale ustawienia pojawi się możliwość określenia domyślnej kwoty przedpłat dla wszystkich usług z Twojej oferty. Możesz również zdecydować się na włączenie przedpłat tylko dla niektórych usług i ustawić kwotę przedpłaty dla każdej usługi indywidualnie z poziomu karty usługi. W zależności od tego, które rozwiązanie będzie dla Ciebie wygodniejsze, możesz wybrać wartość procentową od ceny usługi lub stałą kwotę pieniężną. 


Dodawanie nowej wizyty


Jeśli klient umówi się na wizytę z usługą dla której wymagana jest przedpłata, odpowiednie pole pojawi się w oknie dodawania nowej wizyty do kalendarza. Możesz wtedy dowolnie edytować kwotę przedpłaty. Domyślnie ustawiony status przedpłaty “oczekuje na płatność” należy zmienić na “opłacona” w momencie, gdy klient dokona wpłaty. Dzięki temu, przy finalizacji wizyty kwota zaliczki zostanie odliczona od kwoty do zapłaty. 


Saldo przedpłat


W przypadku odwołania wizyty, dla której klient dokonał przedpłaty, wpłacona kwota trafi na jego saldo przedpłat z możliwością zwrotu wpłaconej kwoty klientowi. Wszystkie informacje dotyczące salda przedpłat klienta oraz historię transakcji znajdziesz w odpowiedniej zakładce na karcie klienta. Przychód z pobranych zaliczek będzie również uwzględniony w raportach finansowych.



Zobacz również:

> Jak aktywować przedpłaty