Jeśli chcesz, aby przedpłaty były od Twoich klientów wymagane tylko dla wizyt umówionych na konkretne dni tygodnia lub wybrane przedziały czasowe, na przykład w każdą sobotę lub tylko w Sylwestra, możesz w ten sposób skonfigurować funkcję przedpłat w systemie Versum. Aby dodatkowo ułatwić klientom uregulowanie należności za przedpłatę, możesz włączyć także system płatności online Moment Pay, dzięki któremu klienci będą mogli opłacić przedpłatę kartą, BLIKIEM lub szybkim przelewem. Pomoże Ci to zabezpieczyć terminy, które są szczególnie popularne wśród klientów i uchroni Twój salon przed stratami finansowymi. 


Jeśli masz aktywną wizytówkę salonu na Moment.pl, przedpłata będzie konieczna do opłacenia w procesie rezerwacji wizyty z usługami, dla których masz określoną kwotę przedpłaty. 


Aby przedpłata była wymagana tylko od wizyt umówionych na konkretne dni:

  1. Zaloguj się jako administrator
  2. Przejdź do działu ustawienia
  3. Kliknij płatności
  4. Aktywuj funkcję przedpłat, postępując zgodnie z instrukcją
  5. W sekcji Przedpłaty, w punkcie 2. Usługi objęte przedpłatą określ, czy chcesz, aby przedpłata była wymagana dla wszystkich usług z Twojej oferty, czy tylko dla wybranych
    Uwaga: Jeśli wybierzesz opcję wybrane, kolejnym krokiem będzie określenie wymaganej kwoty przedpłaty w ustawieniach poszczególnych usług > Dowiedz się jak ustawić kwotę przedpłaty dla konkretnej usługi
  6. Kliknij pokaż w sekcji Zaawansowane:
  7. W punkcie Wizyty objęte przedpłatą zaznacz pole wyboru Umówione na wybrane dni
  8. W zależności od tego, czy chcesz, aby przedpłaty były wymagane dla wizyt umówionych na wybrane dni tygodnia czy przedziały czasowe, zaznacz odpowiednią opcję. Jeśli zaznaczysz Wybrane dni tygodnia, następnie zaznacz pola wyboru obok konkretnych dni tygodnia:
  9. Jeśli wybierzesz daty, dodaj zakres dat (lub kilka), klikając +dodaj zakres dat:
    Wskazówka: Ustawienia zakresów dat i dni tygodnia nie łączą się. Jeśli więc wybierzesz soboty, a dodatkowo daty 24-31 grudnia, przedpłaty będą wymagane tylko w soboty w wybranym przedziale dat.
  10. Możesz również zmienić ustawienia tak, aby przedpłaty były w wybranych przez Ciebie dniach wymagane od wszystkich klientów lub tylko tych, którzy umawiają się na wizytę po raz pierwszy, drugi lub trzeci. W tym celu kliknij rozwijalne menu w punkcie Wymagaj przedpłat od klientów wybierz jedną z dostępnych opcji:
    Uwaga: Ustawienia z sekcji Zaawansowane będą obowiązywały dla wszystkich lub wybranych usług, w zależności od tego, co wybierzesz w punkcie czwartym. Jeśli określisz, że przedpłaty mają być wymagane tylko dla wybranych usług oraz dla wizyt umówionych na soboty, klienci będą musieli opłacić przedpłatę tylko umawiając się na daną usługę w sobotę. 
  11. Kliknij zapisz zmiany.


Zobacz również:

> Czym jest i jak działa Moment Pay

> Wymaganie przedpłat od nowych klientów