Istnieje możliwość skonfigurowania funkcji przedpłat w taki sposób, aby przedpłaty były wymagane tylko od nowych klientów. Dostępne opcje to wymaganie przedpłaty przy pierwszej wizycie oraz pierwszych dwóch lub trzech. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że klienci, którzy jeszcze nie korzystali z usług Twojego salonu nie zrezygnują z wizyty w ostatniej chwili. Aby dodatkowo ułatwić klientom uregulowanie należności za przedpłatę, możesz włączyć także system płatności online Moment Pay, dzięki któremu klienci będą mogli opłacić przedpłatę BLIKIEM oraz szybkim przelewem. 


Jeśli masz aktywną wizytówkę salonu na Moment.pl, przedpłata będzie konieczna do opłacenia w procesie rezerwacji wizyty z usługami, dla których masz określoną kwotę przedpłaty. 


Aby skonfigurować wymaganie przedpłat tylko od nowych klientów:

  1. Zaloguj się jako administrator
  2. Przejdź do działu ustawienia
  3. Kliknij płatności
  4. Aktywuj funkcję przedpłat, postępując zgodnie z instrukcją
  5. W sekcji Przedpłaty, w punkcie 2. Usługi objęte przedpłatą określ, czy chcesz, aby przedpłata była wymagana dla wszystkich usług z Twojej oferty, czy tylko dla wybranych
    Uwaga: Jeśli wybierzesz opcję wybrane, kolejnym krokiem będzie określenie wymaganej kwoty przedpłaty na kartach poszczególnych usług > Dowiedz się jak ustawić kwotę przedpłaty dla konkretnej usługi
  6. Kliknij pokaż w sekcji Zaawansowane
  7. W punkcie Wymagaj przedpłat od klientów kliknij rozwijalne menu i wybierz jedną z dostępnych opcji:
  8. Jeśli dodatkowo chcesz, aby przedpłaty były wymagane od nowych klientów przy umawianiu wizyt na wybrane dni tygodnia lub w określonych przedziałach czasowych, dodaj odpowiednie ustawienia w punkcie Wizyty objęte przedpłatą:

    Uwaga: Ustawienia z sekcji Zaawansowane będą obowiązywały dla wszystkich lub wybranych usług, w zależności od tego, co wybierzesz w punkcie czwartym. Jeśli określisz, że przedpłaty mają być wymagane tylko dla wybranych usług oraz od klientów, którzy umawiają się na pierwszą wizytę, nowi klienci będą musieli opłacić przedpłatę wyłącznie umawiając się na daną usługę, a nie na wszystkie.
  9. Kliknij Zapisz zmiany.