System Versum umożliwia wysyłanie masowych wiadomości (tzw. newsletterów) SMS do wybranych grup klientów. Możliwe jest również wysyłanie masowych wiadomości do pracowników.


Masowa wysyłka wiadomości kierowana jest zawsze do utworzonej wcześniej grupy odbiorców. Aby wysłać wiadomość do wielu klientów, którzy nie są przypisani do żadnej grupy, skorzystaj z filtrów wyszukiwania, lub po prostu zaznacz ich na liście klientów w dziale klienci. > Więcej na ten temat


Wysyłanie masowej wiadomości - najważniejsze informacje:




Wysyłka masowej wiadomości (newslettera) SMS - krok po kroku:
  1. Zaloguj się do systemu Versum na konto o uprawnianiach administratora lub recepcjonisty
  2. Przejdź do działu łączność
  3. Kliknij przycisk wyślij wiadomość masową znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu:


  4. Upewnij się, że w polu 1. Rodzaj wybrana została opcja SMS

  5. W polu 2. Wymagana zgoda, określ czy wiadomość wymagać będzie określonej zgody. Przykładowo, wiadomość zawierająca treści handlowe wymagać będzie zgody na przesyłanie informacji handlowych. W takim przypadku system wyśle ją tylko do klientów, którzy wyrazili odpowiednią zgodę.

    UWAGA: Wiadomość zostanie również wysłana do klientów dodanych przed wejściem zmian w systemie w zakresie zgód, tj. przed 24 maja 2018 r., dla których nie określono czy zgoda została udzielona czy też nie. W tym przypadku wysyłka zostanie zrealizowana zgodnie z dotychczasowymi ustawieniami komunikacji z klientem.
    Aby określić czy zgoda została udzielona czy nie, można dokonać edycji udzielonych przez klienta zgód w karcie klienta, w sekcji komunikacja (>Więcej na ten temat). Możesz również ustalić stan zgód dla wielu klientów jednocześnie w dziele Klienci, poprzez zaznaczenie grupy klientów i kliknięcie przycisku operacje > ustal stan zgód RODO. > Więcej na temat ustalania zgód RODO dla wielu klientów jednocześnie

  6. Aby utworzyć nową wiadomość, upewnij się, że w polu 3. Szablon wybrana została opcja Podaj treść. Aby skorzystać z szablonu, wybierz opcję Użyj szablonu
  7. Jeśli wybrałeś/aś opcję podaj treść, w polu 4Treść wiadomości wpisz wiadomość dla swoich klientów. W przeciwnym razie przejdź do kolejnego kroku.
    Wskazówka: W treści wiadomości nie zapomnij o podaniu nazwy firmy i numeru kontaktowego. Pamiętaj, że pojedyncza wiadomość SMS ma 160 znaków.
  8. Aby sprawdzić jak wiadomość wyświetli się Twoim klientom kliknij przycisk Podgląd znajdujący się pod edytorem treści wiadomości
  9. W polu 5. Grupa odbiorców, wybierz grupę klientów do których trafi wiadomość np. Wszyscy klienci. Zalecamy wysłanie wiadomości najpierw do grupy testowej. > Więcej na temat grupy testowej
  10. W polu 6. Termin wysyłki, określ kiedy ma być wysłana wiadomość:
    - jeśli chcesz ją wysłać od razu, wybierz opcję natychmiast.
    - jeśli chcesz zaplanować termin wysyłki, tak aby wiadomość wysłana została automatycznie w wybranym przez Ciebie terminie, wybierz opcję zaplanuj, a następnie wybierz datę i godzinę wysyłki wiadomości:

  11. Jeśli korzystasz z SMS-ów Premium, wybierz typ wiadomości: Premium lub Standard. W przeciwnym razie przejdź do kolejnego kroku
  12. Kliknij przycisk przejdź dalej, znajdujący się w dole strony
  13. W kolejnym kroku masz możliwość zapoznania się z wszystkimi szczegółami wiadomości. W danych wiadomości zaprezentowane są informacje o liczbie osób, do których zostaną wysłane wiadomości, liczbie wiadomości oraz o kosztach
  14. Jeśli wszystko się zgadza i chcesz wysłać przygotowaną wiadomość, kliknij przycisk wyślij SMS do X odbiorców / zaplanuj wysyłkę sms do X odbiorców, gdzie X oznaczać będzie liczbę odbiorców.

Zobacz również: