Po dodaniu wizyty w kalendarzu, ma ona status wizyty oczekującej. Po tym jak wizyta się odbędzie, lub minie jej termin a klient się nie zjawi, należy ją odpowiednio sfinalizować lub oznaczyć jako nieodbytą. Dzięki temu zostanie ona prawidłowo uwzględniona w statystykach oraz historii wizyt klientów i pracowników.


Wskazówka: Aby dowiedzieć się jak oznaczyć wizytę, która nie odbyła się z winy klienta, zapoznaj się z artykułem Jak oznaczyć wizytę jako nieodbytą.



Finalizacja wizyt krok po kroku:


  1. Przejdź do działu kalendarz
  2. Kliknij wizytę, którą chcesz sfinalizować
  3. Kliknij przycisk finalizuj wizytę:



    Wskazówka:

    J
    eśli dany klient ma w danym dniu kilka wizyt, po kliknięciu na dowolną z nich przycisk finalizuj wizytę zmieni się na finalizuj X wizyt, gdzie X oznaczać będzie liczbę wizyt klienta, jaka zostanie sfinalizowana (pojawią się one wszystkie w oknie finalizacji):

     

     Jeśli chcesz sfinalizować wszystkie wizyty naraz, kliknij przycisk finalizuj X wizyt.

     Jeśli chcesz sfinalizować kilka wizyt, ale nie wszystkie, kliknij przycisk finalizuj X wizyt, a następnie w oknie finalizacji usuń wizyty, których nie chcesz finalizować > Więcej na ten temat

     Jeśli chcesz sfinalizować tylko wybraną wizytę, kliknij rozwijalne menu (strzałkę) obok przycisku finalizuj X wizyt, a następnie wybierz opcję finalizuj tylko zaznaczoną wizytę:



    uwaga: Do zbiorowej finalizacji trafiają tylko wizyty danego klienta, które są niesfinalizowane i do ich rozpoczęcia jest mniej niż godzina. Aby dodać do listy inne wizyty, kliknij opcję dodaj kolejną wizytę do rachunku, znajdującą się pod listą wizyt w oknie finalizacji. Możesz w ten sposób sfinalizować również wizyty kilku różnych klientów > Więcej na ten temat 


  4. W oknie finalizacji upewnij się, że podano prawidłowe dane:

    godzinę wizyty, nazwisko klienta oraz nazwisko pracownika / pracowników
    listę usług
    ceny poszczególnych usług

  5. Jeśli jest taka potrzeba, dodaj zużycie materiałów oraz sprzedaż (> Więcej na temat dodawania sprzedaży | > Więcej na temat dodawania zużycia)
  6. Upewnij się, że łączna cena usług i towarów jest prawidłowa. Jeśli chcesz zaoferować klientowi zniżkę, kliknij przycisk przyznaj rabat, znajdujący się pod listą wizyt > Więcej na ten temat


  7. W polu Zapłacono wpisz kwotę wpłaconą przez klienta. System automatycznie obliczy resztę, jaką należy wydać:


  8. Jeśli klient nie płaci gotówką, kliknij menu wyboru z formą płatności i wybierz odpowiednią pozycję. Jeśli klient korzysta z kilku form płatności, kliknij odnośnik + forma zapłaty, wpisz kwotę i wybierz odpowiednią formę zapłaty > Więcej na ten temat


    Jeśli korzystasz z dodatku Bony i chcesz użyć tej formy płatności, wybierz ją z listy, a następnie wpisz numer bonu
    > Więcej na temat płatności za wizytę przy użyciu bonów

  9. Jeśli korzystasz z dodatku Fiskalizacja i chcesz wydrukować paragon, kliknij przycisk finalizuj i drukuj paragon. W przeciwnym razie kliknij przycisk finalizuj wizytę / finalizuj wizyty.