By móc przypisać usługę pracownikowi, bądź udostępnić ją w rezerwacji online, należy najpierw wprowadzić ją do systemu. Wprowadzone usługi można później edytować, zmieniając dowolne dane.
Dodawanie, edycja i usuwanie usług - najważniejsze informacje:
Dodawanie usług - krok po kroku:
- Przejdź do działu usługi
- Kliknij przycisk dodaj usługę znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu:
- Wprowadź nazwę usługi (pole 1 - jeśli korzystasz z dodatku Fiskalizacja, potrzebne będzie również podanie nazwy na paragon)
- W polu wyboru Kategoria wybierz kategorię usług do jakiej ma być przyporządkowana usługa. Jeśli jest to usługa z nowej kategorii możesz ją dodać klikając odnośnik Dodaj kategorię
Wskazówka: Jeśli wcześniej do wybranej kategorii usług przypisana została jakaś stawka VAT, taka stawka domyślnie pojawi się dla nowych usług dodawanych do tej kategorii. - Określ czas trwania usługi. Możesz również dodać przerwę w czasie trwania usługi lub blokadę czasu przed oraz/lub po usłudze klikając link Zaawansowane w punkcie 4. Czas trwania
- Wpisz cenę usługi
Wskazówka: Opcjonalnie możesz również wprowadzić widełki cenowe (minimalną oraz maksymalną cenę za usługę) lub warianty usług (> Dodawanie usług z wariantami). Aby to zrobić, kliknij odnośnik zaawansowane w punkcie 5. Cena - Upewnij się, że w punkcie VAT podana została odpowiednia stawka
- Opcjonalnie dodaj opis publiczny (widoczny w panelu rezerwacji online po kliknięciu na usługę) oraz/lub opis prywatny (widoczny dla pracowników w systemie) usługi
- Aby dodać zdjęcia, kliknij przycisk dodaj zdjęcia w punkcie 9. Zdjęcia będą widoczne w Twojej wizytówce na portalu Moment.pl, co uatrakcyjni ofertę
- Na tym etapie możesz kliknąć przycisk zapisz usługę, lub odnośnik pokaż w sekcji Powiązane zasoby, aby przypisać do usługi urządzenia i pomieszczenia wykorzystywane do jej realizacji, lub pokaż w sekcji zaawansowane, aby wprowadzić dalsze szczegóły.
Powiązane zasoby
Możesz również nadawać zasobom priorytety. Zasoby z wyższym priorytetem rezerwowane będą w pierwszej kolejności. > Więcej o priorytetach zasobów
Dane zaawansowane:
- Usługa promowana - zaznacz to pole aby wyróżnić usługę na pierwszej stronie listy usług w panelu rezerwacji online. > Więcej na ten temat
- Rezerwacja online - określ czy klienci będą mogli umawiać się na tą usługę przez internet. Są trzy możliwości do wyboru:
- Usługę można rezerwować online - klienci będą mogli rezerwować wizytę na tą usługę z panelu klienta.
- Rezerwacja online zablokowana. Usługę można rezerwować telefonicznie. - rezerwacja możliwa wyłącznie telefonicznie.
- Rezerwacja online zablokowana. Usługa nie jest widoczna dla klientów - brak możliwości zarezerwowania usługi z panelu klienta. - Receptura - możesz ustalić dla usługi recepturę, dzięki czemu nie będziesz musiał każdorazowo wpisywać zużycia materiału. > Więcej na ten temat
- Przedpłata (opcja będzie widoczna tylko jeśli korzystasz z funkcji przedpłat) - aby ustawić wartość przedpłaty dla dodawanej usługi, odznacz pole wyboru Stosuj domyślną kwortę przedpłaty, a następnie wybierz wartość procentową lub kwotę przedpłaty, jaka będzie wymagana dla tej usługi. > Więcej na temat ustawienia wartości przedpłaty dla nowej usługi lub edycji istniejącej
Edycja usługi:
- Przejdź do działu usługi
- Na liście usług kliknij usługę, którą chcesz edytować:
- Kliknij przycisk edytuj w prawym górnym rogu:
- Zaktualizuj wymagane dane. Wskazówki znajdziesz powyżej, w punktach 1-10 sekcji o dodawaniu nowych usług oraz podpunktach poświęconych ustawieniom zaawansowanym
- Po wprowadzeniu wymaganych zmian kliknij przycisk zapisz usługę u dołu strony.
Usuwanie usługi:
- Przejdź do działu usługi
- Na liście usług kliknij usługę, którą chcesz usunąć
- Kliknij przycisk więcej, znajdujący się w prawym górnym rogu, a następnie wybierz opcję usuń usługę:
- Kliknij przycisk potwierdzam.